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"Collection Asian Landscapes” Installation view at 21st Century Museum of Contemporary Art, Kanazawa, 2019
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"Collection Asian Landscapes” Installation view at 21st Century Museum of Contemporary Art, Kanazawa, 2019
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"Collection Asian Landscapes” Installation view at 21st Century Museum of Contemporary Art, Kanazawa, 2019
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"Collection Asian Landscapes” Installation view at 21st Century Museum of Contemporary Art, Kanazawa, 2019
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YOKOHAMA TRIENNALE 2017 -Islands, Constellations & Galapagos, installation view at Yokohama Red Brick Warehouse No.1, 2017
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YOKOHAMA TRIENNALE 2017 -Islands, Constellations & Galapagos, installation view at Yokohama Red Brick Warehouse No.1, 2017
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YOKOHAMA TRIENNALE 2017 -Islands, Constellations & Galapagos, installation view at Yokohama Red Brick Warehouse No.1, 2017
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Memory of Herds, installation view at URANO, 2017
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Memory of Herds, installation view at URANO, 2017
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Memory of Herds, installation view at URANO, 2017
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Memory of Herds, installation view at URANO, 2017
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Our traits, installation view at AIKE DELLARCO, 2017
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Our traits, installation view at AIKE DELLARCO, 2017
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Our traits, installation view at AIKE DELLARCO, 2017
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Installation view at 21st Century Museum of Contemporary Art, 2016
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Installation view at Kichijoji Art Museum, 2016
小西紀行は、幼少期の自身の家族や知人のプライベートな記録写真を参照しながら、筆やタオル、手指などを用い、大胆で伸びやかなストロークで細部を削ぎ落とす特徴的な表現方法で人(ヒト)を描き続けている。心理学者だった祖父との対話を通じて、人間の判断基準や行動について考え、客観的に捉える視点を早くから獲得、描く行為を通じて思考を深めてきた。ディストーションされた痕跡的なものとして描かれる人体は、身体と意識が拡張していく瞬間を内包している。人工的につくられた環境と自然とのせめぎ合いにある現在の世界において、脆さや定まらなさの感覚とともに生きざるを得なくなった変容する人間の意識や身体を如実に描き出しているかのようだ。
近年の主な展覧会に「UNDER CURRENT」Powerlong Museum(上海、2022年)、「コレクション展 アジアの風景」金沢 21 世紀美術館(石川、2018年)、「ヨコハマトリエンナーレ 2017-島と星座とガラパゴス」、「コ レクション展 2 ダイアリー」金沢 21 世紀美術館(石川、2016年)、「ノスタルジー & ファンタジー:現代美術の想像力とその源泉」国立国際美術館(大阪、2014 年)、「絵画の在りか」東京オペラシティアートギャラリー(東京、2014年)など。
2016年にPrudential Eye Awards 2016ファイナリストに選出された。